We doen elke dag ons best om u van goede zorg te voorzien.
Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over (een deel van) de geleverde zorg of dat u een klacht heeft.
Het heeft onze voorkeur dat u deze klacht rechtstreeks bespreekt met degene die het betreft. U kunt daarvoor eventueel een aparte afspraak maken.
Ook kunt u bijgaand klachtenformulier gebruiken om uw klacht kenbaar te maken. Na invulling en verzending zullen we deze klacht intern bespreken en met u overleggen hoe hier verder mee om te gaan.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van de SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie kunt u lezen in de folder (verkrijgbaar in onze wachtkamer) en op www.skge.nl.